• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Låna på Bilen

G

Gäst12335

Gäst
Poäng: 0
Hej, är det någon som vet om det går att låna på en relativt ny cashad bil. Menar då att man har bilen som säkerhet? Alltså att man lånar på en bil man redan äger.?? Måste få till ett samlingslån och har redan riktigt hög blanco.

Någon med erfarenheter? Jag vill inte lämna in bilen som pant. Vill låna ca 100 000. Bilen är efter ett år nu värd ca 200 000 på marknaden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 834
Mottagna reaktioner
7 210
Poäng
4 807
Hej, har sett nånstans på nätet att man kan låna på sin bil men minns inte var! Googla på "Låna på bilen" och liknande så kommer du säkert att hitta. Det jag hittade var en speciell lånetjänst just för att låna en summa pengar på sin bil!
Lycka till!
 
K

Knickedick

Gäst
Poäng: 0
hej!

Svensk Fordonsbelåning . se

Men då blir du av med bilen tills du kan betala lånet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
I terorin borde det gå att göra en säkerhetsöverlåtelse, men det är det nog få banker som orkar med. Det ska registreras hos kfm och annonseras i lokaltidningen.
I trafikregistret kan bara kreditnotering läggas in vid ägarbyten
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
skulle behöva byta bil för nu har Audin gått snart 30000 mil kommer väl rasa vilken dag som helst :p. Igentligen jobbar jag ju på att få bort alla lån och har inte tagit nått nytt sen 2012 men här måste jag kanske göra ett undantag:( har liksom inga pengar till ny bil. Tänkte mig en billig bil för 30-50000 men vart har jag störst chans att få ett blancolån på denna summa? Har ju redan 450 000 i blanco :eek:
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Tror att du får tänka att du köper med bilen som säkerhet, handla av en bilhandlare som kan ge avbetalning. Fast du måste ju lägga en handpenning på 15% av bilens pris.
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Jag skulle också rekommendera ett köp via bilhandlare, är väl också mycket mindre ränta på ett sånt köp? Hålla tummarna för att den håller ett tag till så du hinner spara ihop till handpenningen :)
 

Krona

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
4 Juli 2015
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Det är väl 20% kontant på billån?
Om man behöver bilen i jobbet kan arbetsgivaren skriva under ett intyg som gör att du kan låna hela summan.
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Blev Leno fick ett par erbjudanden valde Ikano, köpte igår en Prius och sänkte därmed driftskostnaderna för bil med ca 25000kr per år :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp